دوربین مدار بسته شبکهدوربین مداربستهدوربین مداربسته دیجیتال

سوئیچ دوربین مداربسته شبکه مناسب کدام است؟

سوئیچ دوربین مداربسته شبکه با توجه به این که امروزه استفاده از این دوربین ها بسیار چشمگیر می باشد و از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد. به همین دلیل امر انتخاب سوئیچ مناسب باعث می شود که علاوه بر انتقال اطلاعات، اتلاف منابع را نیز کاهش دهد.
دوربین مداربسته شبکه که روز به روز در حال گسترش و پیشرفت می باشد و همین به روز بودن و کیفیت بالای آن ها منجر شده است که محبوبیت و جایگاه ویژه ای در میان مصرف کنندگان جهت نصب در پروژه های بزرگ و گسترده قرار گیرد. بنابراین برای ارتقا عملکرد آن ها و افزایش کیفیت نصب نیاز به تجهیزات جانبی شبکه مانند سوئیچ، روتر، مودم و …است که باید در انتخاب آن ها دقت لازم را داشت تا بیشترین کارایی را داشته باشند.

سوئیچ دوربین مداربسته شبکه

نقش سوئیچ شبکه چیست؟

سوئیچ (Network Switch) که یکی از لوازم جانبی مهم شبکه محسوب می شود که در پروژه های بزرگ که کابل کشی طولانی می باشد نقش آن ها دوچندان می وشد و منجر به کاهش هزینه ها می شود. به این صورت که با تقسیم بندی مناسب مکان مورد نظر به چندین نقطه و تعبیه تعدادی سوئیچ شبکه در آنها می توان تمامی دوربین ها را در محل به آن متصل نموده و تنها با یک کابل کلیه دوربین ها را به دستگاه ضبط برد.
سوئیچ 4 تا 8 پورت و سرعت انتقال  ۱Gbpsرا دارند سوئیچ داخلی یا عادی می گویند. سوئیچ که بین ۳۲ تا ۱۲۸ پورت را دارند و از سرعت 10Gbps برخوردار می باشند، سوئیچ صنعتی می نامند.

نقش سوئیچ شبکه چیست؟

انواع سوئیچ شبکه دوربین مداربسته

  1. سوئیچ شبکه LAN: در این نوع سوئیچ شبکه تمامی داده ها و اطلاعات به ترتیب اولویت بندی و سپس ارسال می شوند، عملکرد این سوئیچ بسیار ساده بوده و دیتاهای مهم تر در این نوع سوئیچ ها با سرعت بیش تری انتقال داده می شوند .
  2. سوئیچ مدیریت شده: دیتا ها در این سوئیچ با حجم بالایی انتقال داده می شوند و تمامی اطلاعات در این نوع سوئیچ ها دسته بندی و مدیریت شده و به صورت همزمان با پورت ها منتقل می شوند از این رو از آن ها در پروژه ها و سازمان های مهم و بزرگ استفاده می شود.
  3. سوئیچ شبکه مدیریت نشده: این نوع سوئیچ در کاربری های ساده تری همچون سیستم های خانگی استفاده می شود چرا که از سرعت به نسبت کمتری برخوردار بوده و اتصال پورت ها هم در این نوع سوئیچ ها محدود تر است.

انواع سوئیچ شبکه دوربین مداربسته

سوئیچ POE چیست؟

کلمه poe که مخفف و برگرفته از Power Over Ethernet می باشد که وظیفه آن ها علاوه بر انتقال و دریافت اطلاعات، بتواند انرژی برق را نیز تامین کند.
[box type=”success” align=”aligncenter” class=”” width=””]مهم ترین مزیت دوربین های poe کاهش هزینه و صرفه جویی می باشد، به این صورت که با حذف کابل کشی و منبع تغذیه می باشد [/box]

سوئیچ POE چیست؟

نکات مهم در امر انتخاب سوئیچ شبکه دوربین مداربسته

  1. توان سوئیچ
  2. تعداد پورت ها
  3. میزان پهنای باند

سوئیچ های مختلف دارای پهنای باند ورودی و خروجی متفاوتی هستند که در رنج اعداد ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰Mbps برای دوربین های مدار بسته قرار می گیرد. اگر مجموع حجم تصاویر انتقالی شما بیش از 100 Mbps باشد و سوئیچ شما از نوع 10/100 Mbps باشد تصاویر با تاخیر به نمایش در خواهند آمد.

نکات مهم در امر انتخاب سوئیچ شبکه دوربین مداربسته

[box type=”warning” align=”aligncenter” class=”” width=””]سوئیچ ها از نظر سرعت برای دوربین مداربسته به دو نوع اصلی ۱۰/۱۰۰Mbps و ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰Mbps تقسیم می شوند، در هنگام استفاده از این سوئیچ ها باید به تعداد دوربین های مدار بسته متصل به سوئیچ و کیفیت دوربین ها دقت زیادی نمود.[/box]

آموزش نصب سوئیچ شبکه

نصب دوربین مداربسته و کلیه تجهیزات بایستی توسط افراد خبره و متخصص صورت گیرد چون در غیر این صورت شاهد تصاویری بی کیفیت خواهیم بود و همچنین ممکن است در صورت نصب غیر اصولی و عدم تجربه کافی باعث صدمه به دوربین و دیگر تجهیزات وابسته خواهد شد و هزینه ها را دوچندان می شود.
دوربین مداربسته و دیگر تجهیزات مورد نیاز آن را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا بتوانید از گارانتی و خدمات آن ها بهره مند شوید و خریدی مطمئن داشته باشید.

آموزش نصب سوئیچ شبکه

قیمت سوئیچ دوربن مداربسته

با توجه به مطالب ذکر شده فهمیدیم که قیمت سوئیچ ها بسته به نوع، برند، سرعت دارد که از هم متمایز و متفاوت می باشند.

جهت خريد و فروش محصولات ميتوانيد با ما در ارتباط باشيد:
مهندس منصوري
راه ارتباطي:
شماره موبایل: 09186665308

منبع: cctvsale.ir

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
اکنون تماس بگیرید